مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی دانشجویی در یونان – دانشجویان دکترا

زندگی دانشجویی در یونان – دانشجویان دکترا

میراث فرهنگی بی‌نظیر یونان تضمین می‌کند که در زمان استراحت در طول دوره تحصیلتان، همیشه چیزی برای بازدید کردن وجود دارد. مهم نیس چه شهر و مکانی را برای تحصیل انتخاب می کنید، هر جا که باشید از مکان‌هایی که دارای نقش مهمی در تاریخ غرب اند دور نخواهید ماند - و همچنین این فرصت را خواهید داشت که در حین تحقیق (یا استراحت) از آب و هوای دلپذیر مدیترانه ای لذت ببرید. این صفحه اطلاعات مفیدی را برای دانشجویانی که به قصد تحصیل در مقطع دکتری به یونان مهاجرت می کنند ارائه می دهد. ما گزینه های اقامت، هزینه های زندگی، بانکداری، سفر و بسیاری موارد دیگر را پوشش داده ایم.

زندگی دانشجویی در یونان

یونان برای دو هزار سال دیگر دانشجویان و دانش پژوهان خارجی را جذب کرده است (در واقع اسکندر مقدونی به طور خصوصی توسط فیلسوف یونان باستان، ارسطو، آموزش دیده است). آب و هوای گرم، مناظر خیره کننده و غذاها و نوشیدنی های عالی، این کشور را به همان اندازه که برای پیشینیان باستانی جذاب بود، برای محققان سیار امروزی نیز جذاب کرده است.

فرهنگ و گردشگری 

یونان همیشه یکی از مقاصد اصلی گردشگری در اروپا بوده و 18 منطقه میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است. بنابراین، حتما از آتن دیدن کنید، چه برای بازدید از مکان‌های دیدنی باستانی از جمله آکروپولیس Acropolis و معبد پارتنون Parthenon، یا تعطیلات در یکی از جزایر زیبای یونان، البته نگران نباشید چون هرگز در طول تحصیل از انجام کار و فعالیتی دریغ نخواهید کرد. به عنوان یک دانشجوی دکتری در یونان احتمالاً در یکی از مراکز اصلی دانشجویی آتن Athens یا تسالونیکی Thessaloniki زندگی خواهید کرد. اگرچه مؤسسات آموزش عالی در سایر نقاط یونان، از جمله در جزیره محبوب کرت Crete نیز تأسیس شده اند.


ورزش و اوقات فراغت در یونان

جای تعجب ندارد که مبدأ اصلی بازی های المپیک فرصت های ورزشی زیادی را ارائه می دهد. اکثر دانشگاه ها، انجمن های فرهنگی-ورزشی و یک مرکز ورزشی ارائه می دهند که همه دانشجویان می توانند در آن ثبت نام کنند. زندگی روزمره در یونان آرامش بخش است، به خصوص در تابستان با خواب بعد از ظهر که حال بد روزهای گرم را از بین می برد. به طور سنتی عصرها به عنوان زمانی برای گردهمی اجتماعی و وعده های غذایی طولانی و مختلف است. در برخی از شهرهای یونان میخانه‌هایی پیدا می شوند که می‌توانید در آنجا بنوشید و به موسیقی زنده بازوکی bazouki گوش دهید.

غذا و نوشیدنی در یونان

یونان به دلیل 'رژیم غذایی مدیترانه ای' سالم بر پایه ماهی، روغن های سالم، حبوبات و گوشت کبابی با کیفیت معروف است.

به عنوان یک دانشجوی مقیم یونان، این شانس را خواهید داشت که از غذاهای آشنای بیشتری مانند پنیر فتا، زیتون و نان تخت و همچنین غذاهای دیگر مانند گیگاند (لوبیا لیما غول پیکر در سبزی و سس گوجه فرنگی)، دلماد (برگ های تاک پر شده)، (برنج و چاشنی ها) یا ساگانکی (پنیر کمی سرخ شده در آرد سوخاری)لذت ببرید. علاوه بر این، یونان یکی از قدیمی ترین مناطق تولید شراب در جهان است، شما فرصتی برای یافتن انواع شراب بومی مانند شراب قرمز غنی نمیان Nemean یا شراب های دسر شیرین Mavrodaphne خواهید داشت. البته معروف ترین نوشیدنی یونان، اوزو است ouzo - که معمولاً بعد از یک عصرانه خوب به عنوان یک نوشیدنی الکلی سرو می شود.

محل اقامت دانشجویان در یونان

شرایط ارائه خوابگاه دانشجویی در یونان متفاوت است. هر مؤسسه ای سالن های اقامت خود را برای دانشجویان ارائه نمی دهد. در شهرهای بزرگ مانند آتن Athens و تسالونیکی Thessaloniki تعداد زیادی از دانشجویان مجبورند به دنبال آپارتمان‌های اجاره‌ای دانشجویی و خوابگاه‌های دانشجویی بروند. قیمت آنان به طور قابل توجهی متفاوت است، اما می تواند حداقل 250 یورو در ماه هزینه داشته باشد. علاوه بر این، هزینه اجاره یک آپارتمان 1 خوابه به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر کشورها است: مرکز شهر (250 یورو) و خارج از مرکز شهر (200 یورو) هزینه دارد. توصیه می شود با دفتر بین المللی دانشگاه خود تماس گرفته و در صورت درخواست در مورد محل اقامت های محلی سوال کنید.

هزینه های زندگی دانشجویی در یونان

یونان کشوری نسبتاً ارزان برای زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی است. به طور متوسط توصیه می شود که دانشجویان دانشگاه 450-700 یورو در ماه برای پوشش هزینه های زندگی و خوابگاه داشته باشند. هزینه های زندگی شما به سبک زندگی انتخابی شما بستگی دارد، پذیرایی با قیمت مناسب برای گردشگران و تعطیلات معمولاً گران تر خواهد بود. به عنوان یک ساکن، ایده خوبی است که از بازارهای محلی استفاده کنید و خواربار ارزان قیمت بخرید تا خودتان را آماده کنید.


قیمت ها در یونان

جدول زیر برخی از هزینه های رایج در طول دوره دکتری در یونان را نشان می دهد:

هزینه های زندگی دانشجویی در یونان – 2022
غذای رستوران €10.00
بلیط سینما €8.00
مجوز سفر ماهانه €30.00
خدمات ماهانه €152.26

کار در دوران دکترا در یونان

شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا (EU/EEA) می توانند بلافاصله پس از دریافت مجوز اقامت خود کار کنند. به اتباع سایر کشورها توصیه می شود با سفارت یونان محلی خود تماس بگیرند تا در مورد حقوق کاری خود در یونان جویا شوند زیرا ممکن است توسط ویزای شما محدود شده باشد. بهترین فرصت برای یافتن کار در ماه‌های تابستان خواهد بود، زمانی که یونان انتظار گردشگران بین‌المللی زیادی را دارد کخ تقاضا برای انگلیسی زبانان در پذیرایی مهمانان و خدمات مرتبط افزایش می‌یابد.

بانکداری یونان

واحد پول یونان یورو است. اگر اهل کشوری هستید که از یورو استفاده نمی‌کند، معمولاً بانک‌ها می‌توانند ارز شما را برای شما مبادله کنند. بانک ها در شهرهای یونان در دسترس هستند و معمولاً از دوشنبه تا جمعه باز هستند و چندین بانک در بعد از ظهر جمعه بسته می شوند. اگرچه اجباری نیست، اما باید بتوانید با ارائه مدارکی برای تأیید هویت، وضعیت دانشجویی و مجوز اقامت خود، یک حساب بانکی محلی باز کنید. دانشجویانی که کمک هزینه دانشجویی یا بورس تحصیلی دریافت می کنند معمولاً باید یک حساب بانکی یونانی باز کنند.

حمل و نقل در یونان

جایی که شما برای تحصیل در یونان انتخاب می کنید گزینه های حمل و نقل را تحت تاثیر قرار می دهد، برای مثال دسترسی به برخی از جزایر یونان ممکن است به سادگی آتن نباشد.

حمل و نقل عمومی

شهرهای بزرگ یونان از طریق حمل و نقل عمومی به خوبی به هم متصل هستند:

  • تسالونیکی - یک شبکه اتوبوس بزرگ وجود دارد که توسط حمل و نقل شهری تسالونیکی (OASTH) سازماندهی شده است.
  • پاترا - پاترا با مسیرهای اتوبوس شهری و همچنین خطوط راه آهن حومه به خوبی به هم متصل است.
  • آتن - به عنوان شهر پایتخت آتن دارای شبکه حمل و نقل وسیعی از جمله: اتوبوس، مترو، راه آهن و سیستم ترن زیرزمینی است.

شما می توانید با خرید بلیط ATH.ENA یا کارت ATH.ENA (شبیه Oyster Card لندن) از شبکه حمل و نقل عمومی در آتن استفاده کنید، که هر دو شامل تراکنش های بی سیم هستند. هر دو نوع ممکن است شارژ شوند و دوباره استفاده شوند.

مسافرت هوایی

اکثر دانشجویان بین المللی که به یونان می رسند این کار را با هواپیما انجام می دهند، 2 فرودگاه اصلی در یونان وجود دارد: فرودگاه آتن  (فرودگاه بین المللیEl. Venizelos) و فرودگاه تسالونیکی که به عنوان دروازه ای به یونان شمالی عمل می کند. فرودگاه های کوچکتر دیگری نیز در اطراف شهرها و جزایر پراکنده هستند که در تمام طول سال پروازهای داخلی و در فصل تابستان پروازهای خصوصی دریافت می کنند. پروازهای داخلی از آتن به جزایر یونان یک روش حمل و نقل محبوب است زیرا زمان پرواز از 40 دقیقه تا 1 ساعت متغیر است و اغلب ارزان هستند. هزینه پرواز از آتن به چانیا (کرت) به اندازه (49 یورو) است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: